Monday, February 1, 2010

Alhamdulillah..

Bismillahirrahmanirrahim.. bibir ini hanya mampu mengucap kalimah 'alhamdulillah' kerana Allah masih memberi peluang bagi diriku untuk meneruskan hidup bagi menambahkan amal yang terasa terlalu sedikit ini.. Kenapa bagi sahabat2 lain dilihat seperti banyak sahaja masa untuk update blog masing-masing tp bagi diri ini, sangat sukar untuk mencari kelapangan untuk menyemarakkan blog ini yang sekejap update, sekejap tak.. Bak kata orang, tak istiqamah..

Apapun, alhamdulillah kerana walaupun zaman persekolahan telah berakhir, masih berpeluang untuk mengisi masa cuti ini dengan pelbagai program berfaedah bagi membekalkan diri yang faqiir ini dengan bekalan2 bagi menghadapi 'dunia sebenar'..
sebab diri sentiasa risau memikirkan adakah mampu untuk tetap teguh berdiri dan tsabat di atas jalanNya.. Ayo kita amalkan doa ini, mudah-mudahan Allah golongkan kita bersama hambaNya yang soleh..

DOA RABITHAH
"Sesungguhnya engkau tahu bahawa hati ini telah berpadu berhimpun dlm naungan cintaMu, bertemu dalam ketaatan, bersatu dalm perjuangan, menegakkan syariat dalam kehidupan..
Kuatkanlah ikatannya, tegakkanlah cintanya tunjukilah jalan-jalannya..
terangilah dengan cahayaMu yang tiada pernah padam, Ya Rabbi..bimbinglah kami
Lapangkanlah dada kami dengan karunia iman dan indahnya tawakkal padaMu,
Hidupkan dgn makrifatMu, matikan dalam syahid di jalanMu, engkaulah pelindung dan pembela..


Nak tau tak? Ada satu cara yang Insya'Allah akan membentengi diri kita daripada terjerumus ke lembah kemaksiatan! Iaitu dengan istiqamah dalam USROH! Jom berusroh!

2 comments:

Unknown said...

kuatkan kan diri.mulakan dengan usrah.

amin.mh said...

insyaAllah

Usrah, antivirus yg di update setiap minggu!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails