Saturday, August 22, 2009

Ramadan kita dan mereka??

[RAMADAN KINI & RAMADAN ZAMAN RASULULLAH]

munsyid: The Zikr


Ramadhan...

Satu nasib tak serupa

peluangnya sama

natijah berbeza


Ramadhan mereka...gemilang cemerlang

Mukmin berjasa di awal zaman

Ramadhan kami...malam terbuang

Muslim berdosa di akhir zaman


Mereka gembira kerana kedatanganmu

Kami gembira dengan pemergianmu

malam mereka meriah disimbah nur Al-Qur'an

Tapi malam kami muram berkabung dengkur


Mereka berlumba mengejar makrifat

Tapi kami lesu diburu nafsu

Hati mereka bercahaya digilap taqwa

Jiwa kami gelap didera dosa


Takbir mereka takbir kemenangan

Hadiah mujahadah sebulan ramadhan

Takbir kami lesu tak bermaya

Tanda kalah lemah tak berdaya

Puasa sekadar lapar dan dahaga

............



Detik Ramadan kembali...

Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum semua pembaca..

Bertemu kembali.. dengan ramadan..
Aku rasakan bahagia menyelubungi..
Di ramadan rahmatmu ku rasa..
ku banyakkan beribadah..
ku tahu pengampunanmu melangit tinggi..


Semalam..ketika jam tanganku tepat jam 7.14mlm,
Azan berkumandang..
Tiba-tiba terasa satu ketenangan dan kedamaian meresap ke dalam diri..
Ku pun membuat sujud syukur,
Ya Allah, betapa bersyukurnya aku,
Alhamdulillah kau pertemukanku kembali dengan Ramadan..
Penghulu segala bulan,
Bulan rahmat,
bulan maghfirah,
bulan barokah..
Ku harap Ramadan kali ini jadi sangat bermakna buat diriku,
buat semua pelajar Sek.Men.Islam Hidayah,
Juga buat semua muslimin..
Ku harap agar Ramadan ini menjadi titik tolak untuk berubah..
mengikis segala karat-karat jahiliah dalam diriku,
Memberatkan timbangan kebaikanku untuk mengecapi syurgaMu yg kekal abadi,
Mohon maaf kepada semua andai selama ini tersalah bicara..

kerana sabda nabi s.a.w:
"Binasalah sesiapa yang berpeluang memasuki ramadan, dosanya masih belum diampunkan.."
(Janganlah kita tergolong dalam golongan ini..)
------------------------------------------------------------------------------------------
video
Lihat(nilah yang nak tunjuk kat pljr2 asrama hari tu..), inilah wasiat syaitan yang tidak putus-putus menggoda kita sehingga ke minit terakhir.. mereka nak kita buat keburukan sebab lumrahnya manusia=kebaikan=beriman.. Alhamdulillah, sekarang ni syaitan-syaitan dibelenggu.. Jadi! Ayuh, sempena Ramadan ini, Kita maksimakan potensi untuk tingkatkan dan lipatgandakan amalan..kita didik nafsu kita.. Moga-moga di akhir Ramadan nanti kita jadi lebih bertaqwa.. ^_^
video
*Rancanglah ramadan anda pada kali ini..
"Perbaikilah dirimu dan serulah orang lain"

"Nun di sana, cahaya Islam memancar..
dan pasti kembali menyinari segenap alam,
menyerap ke dalam setiap insan.."

RAMADAN KAREEM !
^_^

Sunday, August 16, 2009

Ayuh, Pasang Niat!

Assalamualaikum..

RAMADAN 5 HARI LAGI!!!
Jom pasang niat.. siapkan diri, moga ramadan kali ini mampu menjadikan kita lebih bertaqwa!
Firman Allah:
" Wahai orang-orang yang beriman telah diwajibkan ke atas kalian berpuasa sepertimana yang diwajibkan kepada orang-orang sebelum kamu, semoga kamu bertaqwa"
(Al-Baqarah,2:183)

video
*tunggu habis loading dulu baru tengok..

SELAMAT MENYAMBUT RAMADAN MUBARAK!

Thursday, August 6, 2009

Kafirin merancang, Kita macamana?

Assalamualaikum.. untuk post kali ini mari kita sama-sama lihat salah satu perancangan kafirin bagi menjatuhkan Islam.. Moga mendapat iktibar. Mungkin pernah dengar cerita ni sebelum ni.. tapi takpe, dengar lagi sebagai peringatan.. JOM!

Pembuat film “Fitna” Geert Wilders, kenal x? merencanakan akan segera membuat “Fitna” edisi dua. Sama dengan filem pertamanya, filem keduanya ini merupakan usahanya dalam melawan dan memfitnah Islam.

Wilder yang merupakan anggota parlimen Belanda ini mengatakan bahwa filemnya kali ini akan menjadikan Israel sebagai pusat setting dan cerita. Ia mengatakannya kepada Haaretz, harian terbesar di Israel.

Seperti diketahui, Wilders sebelumnya telah membuat filem “Fitna” yang panjangnya 14 minit dan dilihat oleh jutaan orang di seluruh dunia. Isi filem itu berisi hujatan fitnah terhadap Islam dan Wilders sendiri kemudian dikecam dan dikutuk oleh dunia antarabangsa. Dia dilarang untuk masuk ke Inggeris, dan ia dikatakan “Ancaman paling fundamental dalam masyarakat.”

Wilders dikenal sebagai orang yang anti-imigran dan ia sudah mengerjakan “Fitna” edisi II sejak April dulu. Ia mengatakan bahwa dalam filem berikutnya akan menggambarkan Islamisasi di Barat.

“Demonstrasi melawan Israel bukan hanya sekadar territorial, dan dari sini, Israel adalah satu-satunya negara yang melawan Islam di Barat. Sekarang yang sedang dilawan adalah Israel, tapi mungkin kita lah yang berikutnya. Eropa harus berdiri mendukung Israel.” tegasnya.

Wilders rajin kempenkan Islamofobia di seluruh Eropa dan ia buta terhadap kekejaman Israel terhadap Palestina
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Jadi, apa tindakan kita? Adakah wajar kita duduk diam? Adakah kita wajar jumpa dan bunuh dia? Kalau bunuh, ada je orang lain yang boleh gantikan dia..
Wahai pembaca sekalian..
Musuh-musuh Islam rancak membuat perancangan bagi menjatuhkan Islam..
Satu-persatu mereka rencanakan..
Mereka nak pastikan kita lemah dan seterusnya hancur..
Tapi kita?
Apa yang kita buat?
Adakah kita nak biarkan begitu sahaja?
Pastinya tidak, kan?
Bersempena Ramadan yang hampir tiba..
Ayuh, kita bangkit dan bersiap siaga,
'Perbaikilah dirimu dan serulah orang lain'
Siapkan diri kita dengan iman dan taqwa di hati..
Letakkan matlamat perubahan yang kita inginkan daripada Ramadan kali ini..
Kita hayati dan amalkan segala ajaran Islam..
Kita jadikan Ramadan kali ini yang terbaik!

"Saat cahaya Islam kembali menyinari dunia ini pasti akan tiba!
Itu yang diriku optimis, yakin dan percaya!"

Yuk, kita berusaha ke arahnya!
Moga kita terus istiqamah di atas 'siratal mustaqim'

* "Kebenaran yang terancang pasti akan mampu mengalahkan kebatilan yang juga terancang"
(Saidina Umar Al-Khattab)

Sunday, August 2, 2009

Ramadan dah dekat, jom bersiap!

Assalamualaikum..
sekarang ni dah 11 Sya'ban.. x lama lg bulan yang kita nantikan bakal menjelma...
Jadi, macamana persediaan sekarang?? Rohani, fizikal dan mental...
Insya'Allah sempena bulan Ramadhan yang bakal menjelma, ada sikit perkongsian buat pembaca sekalian, mudah-mudahan buletin ini memberi manfaat dan 'ibrah buat kita semua..
Harap dapat..
1. Copy buletin ni
2. Baca
3. Sebarkan ke rakan2 lain, tidak kira dengan 'softcopy' atau 'hardcopy'(dicetak)..

Semoga dengan sedikit perkongsian ini membantu kita semua siapkan diri untuk hadapi Ramadhan yang bakal tiba dan menjadikan Ramadhan kali ini yang terbaik dalam sejarah hidup kita serta mampu memberikan impak positif kepada hidup kita di masa mendatang.. Ameen.

WASSALAM
~Islam pasti kembali bersinar suatu hari nanti.. Ayuh siapkan diri dan orak langkah perjuangan..~
Yakinlah.. "ISLAM ITU TINGGI, TIADA YANG LEBIH TINGGI"

Saturday, August 1, 2009

Perjuangan belum selesai!

(selamat berjuang untuk kita)

Kalau engkau melihat org sibuk dengan dunia,
maka sibukkanlah dirimu dengan soal akhirat.

Kalau engkau melihat org sibuk memperindahkan
zahirnya, maka sibukkanlah dirimu dengan
memperindahkan batinmu.

Kalau engkau melihat org sibuk memakmurkan
kebun-kebun, maka sibukkanlah dirimu dengan
memakmurkan kubur.

Kalau engkau melihat org sibuk mengabdikan diri
kepada sesamanya, maka sibukkanlah dirimu
dalam mengabdikan diri kepada Rabbul Alamin.

Kalau engkau melihat org sibuk memperkatakan
keburukan org lain, maka sibukkanlah dirimu
dengan melihat keburukan dirimu sendiri.


Jadikanlah kehidupan di dunia ini sebagai ladang
pertanian yang akan engkau terima hasilnya kelak
di akhirat.

(*teringat, ni mel ammar amin masa F3..)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails