Tuesday, September 22, 2009

Ilalliqa' Ramadan! Ahlan SYAWAL!

Assalamualaikum pembaca sekalian... Alhamdulillah Allah beri kesempatan untuk kemaskini blog setelah lama ditinggalkan.. mungkin kerana sibuk dengan percubaan SPM ditambah lagi dengan bulan Ramadan yang dikenali sebagai pesta ibadah.. Apapun, alhamdulillah dah habis trial SPM.. bleh tahan jugak, huh!! Keputusannya... tawakkal sahajalah sebab dah berusaha kan?.. moga Allah berikan apa yang terbaik buat diri ini..

Eh! terasa sekejap
sahaja Ramadan dah habis.. Moga tarbiyyah Ramadan menjadikan qalbu kita suci dan menyuntik semangat baru untuk terus menerus istiqamah dalam amalan dan menjadi mukmin yang bermanfaat pada orang lain.. Selamat bercuti selama 11 bulan RAMADAN! *mudah-mudahan menjadi rezeki kita untuk bertemu tetamu agung ini semula..

Kini, 4 Syawal 1430H.. alhamdulillah, dapat sambut aidilfitri bersama keluarga besar di kampung untuk m
engeratkan lagi silaturrahim dan mempersatukan hati.. seperti tajuk khutbah raya di kampung ana, Bagan, Batu Pahat yang bertajuk "AIDILFITRI MEMPERKUKUH KESATUAN UMMAH".. Moga syawal pada kali ini dapat mencapai natijah yang sepatutnya.. Akhirnya, rasanya masih belum terlambat untuk mengucapkan..
EID MUBARAK! to all friends, teachers and all muslims around the world.. May Allah give tranquility in our life and place us among his pious servants.. Ameen..

pesanan: Janganlah kerana Syawal mensia-siakan usaha kita mentarbiyyah nafsu selama
sebulan Ramadan.. Selamat meneruskan perjuangan di 11 bulan mendatang
dalam jihad besar (melawan hawa nafsu..)


~WASSALAM~
* Dalam beramal, lawanlah nafsu dan ikutlah shoutul qalbu(suara hati) mu yang menginginkan kebaikan..
"Perbaikilah dirimu dan serulah orang lain"

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails